آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید
سرخط خبرها

به شمال سفر نکنید! | کاهش ۲۰ درجه‌ای دما در مازندران از فردا ۱۶ بهمن

  • کد خبر: ۹۸۰۹۹
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
به شمال سفر نکنید! | کاهش ۲۰ درجه‌ای دما در مازندران از فردا ۱۶ بهمن
هواشناسی مازنداران اعلام کرد با ورود سامانه سرد بارشی که از امشب وارد این استان می‌شود و تا روز یکشنبه نیز فعال خواهد بود، دمای هوا در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین ۱۰ تا ۱۴ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات ۱۳ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

به گزارش شهرآرانیوز، هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد با ورود سامانه سرد بارشی جدید از اواخر امشب، دمای هوا در دو روز آینده در مناطق مختلف این استان ۱۴ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

هواشناسی مازندران روز جمعه با انتشار جدول پیش بینی پنج روزه دمای هوا اعلام کرد که با ورود سامانه سرد بارشی که از امشب وارد این استان می‌شود و تا روز یکشنبه نیز فعال خواهد بود، دمای هوا در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین ۱۰ تا ۱۴ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات ۱۳ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

طبق این پیش بینی، مازندرانی‌ها طی این مدت علاوه بر کاهش محسوس دما، شاهد بارندگی و وزش باد نسبتا شدید و بارش برف در ارتفاعات خواهند بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران، دمای هوا در مناطق مختلف در روز آینده روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت و در روز دوشنبه با خروج این سامانه سرد بارشی، دمای هوا در این استان دوباره افزایشی می‌شود.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که بیشترین میزان کاهش دما در مناطق ساحلی و جلگه‌ای در ساری مرکز مازندران و جویبار اتفاق خواهد افتاد بگونه‌ای که دمای هوای این مناطق از ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جمعه، با ۱۴ درجه کاهش در روز یکشنبه به هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. دمای هوای آمل و بهشهر نیز از ۲۰ درجه سانتی‌گراد در روز جمعه با ۱۳ درجه کاهش در روز یکشنبه، به هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر کاهش خواهد یافت.

طبق این پیش‌بینی، بیشترین میزان کاهش دما طی این مدت در مناطق کوهستانی و ارتفاعات در سوادکوه رخ خواهد داد بگونه‌ای که دمای هوای این منطقه نیز از ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جمعه با ۲۰ درجه کاهش در روز یکشنبه به پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. دمای هوای آلاشت نیز از ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جمعه، با ۱۹ درجه کاهش در روز یکشنبه به منفی دو درجه می‌رسد. دمای هوا در کجور با ۱۸ درجه کاهش به صفر و در کلاردشت نیز با همین میزان کاهش به منفی دو درجه زیر صفر خواهد رسید.

هواشناسی مازندران هوای مازندران برای روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته آینده را نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از اواخر وقت چهارشنبه با افزایش ابر، در نیمه غربی استان با بارش پراکنده باران و و وزش باد پیش‌بینی کرده است.

هواشناسی مازندران پیش از برای فعالیت‌های دریایی در استان برای روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده هشدار سطح زرد تعیین و اعلام کرده بود که با توجه به وزش باد شدید و مواج شدن دریا که ارتفاع آن به بیش از سه متر خواهد رسید، دریا برای فعالیت امن نخواهد بود.

در این اخطاریه تاکید شده بود که مواج بلند همراه با وزش باد سبب پاره شدن تور‌های صیادی، غرق شدن شناور‌های کوچک، اختلال در تردد شناور‌های متوسط و بزرگ و اختلال در فعالیت‌های بندری خواهد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->